SLIDER ZDJĘĆ

W czym mogę pomóc?
Sprawdź moją ofertę współpracy i wybierz opcję najlepszą dla siebie!
  • Współpraca online
    Ta sama jakość usługi- wygodniejsza forma.
    Sprawdzam
  • Współpraca stacjonarna
    Chcesz skonsultować się osobiście? Zapraszam do współpracy stacjonarnej. Spotkajmy się i omówmy plan działania :)
    Sprawdzam
  • Ogarnij to sam/a!
    Gotowe rozwiązania dostepne już w krótce :)
    Czekam
POZNAJMY SIĘ!
Hej! W czym mogę pomóc? :)
Mam na imię Agnieszka i jestem dietetykiem z zawodu i pasji. Specjalizuję się w żywieniu w chorobach. Wierzę, że dobra dieta jest kluczem do dobrego zdrowia. Pomogę Ci poprawić Twoje samopoczucie oraz wyniki badań.

ZNIŻKA 10% NA BADANIA W ŚLA I BADAJ.TO

Specjalnie dla moich pacjentów 10% zniżki na dowolne badania w punktach Badaj.to i Śląskich Laboratoriach Analitycznych! Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do mnie! :)

październik 2022

PODWYŻKA CEN OD 2023!

Jeśli nadal zastanawiasz się nad współpracą, nie zwlekaj i umów się na wizytę. :) Od nowego roku będzie obowiązywał nowy cennik oraz możliwość rozłożenia płatności na raty.

listopad 2022

KALENDARZ ADWENTOWY

Zapraszam do obserwowania mojego Instagrama! Razem odliczajmy dni do Świąt!

grudzień 2022

Wszystko o radiskach

Kolorowe radiski. Zdjęcie z unsplash. radiska.dietetyk.pl



Radiski to po śląsku rzodkiewki. Te małe, niepozorne warzywa kryją w sobie mnóstwo witamin i minerałów a do tego są niskokaloryczne (16 kcal w 100g). Radiski składają się głównie z wody oraz cechuje je wysoka zawartość błonnika.  Na zdjęciu przedstawiono porcję o wadze 102g.

102 gramy radisek. autor: Agnieszka Bąk. radiska.dietetyk.pl



Jak przechowywać radiski? 

Znam dwa sposoby na przechowywanie radisek. Pierwszym ze sposobów jest trzymanie całego pęczka w naczyniu z wodą, jak kwiaty.  Drugim sposobem jest odkrojenie radisek od liści, umycie ich i przechowywanie w pojemniku, w lodówce. Pozostawione ich samych sobie na kuchennym blacie spowoduje, że szybko stracą jędrność a ich liście zaczną gnić. 

Co zawierają i jakie mają właściwości? 

Radiski to bogactwo dobrych składników. Zawierają przeciwutleniacze, mnóstwo witaminy C oraz witaminy A i K, potas, wapń, magnez, żelazo, cynk. Substancje zawarte w rzodkiewce wspomagają trawienie i pobudzają apetyt, działają wykrztuśnie, bakteriostatycznie i grzybobójczo, wzmacniają włosy oraz paznokcie. Oprócz tego mają działanie moczopędnie, co ma dobry wpływ na nerki oraz mają niezwykłą zdolność do stabilizacji w organizmie poziomu bilirubiny co jest istotne przy żółtaczce.

Radiski (jak każdy produkt spożywczy) nie są idealne. W zależności od czasu uprawy (jesień/wiosna), gleby czy nawożenia mogą zawierać szkodliwe substancje takie jak azotany, kadm czy ołów. 
Azotany najczęściej kumulują się w radiskach przez nadmierne nawożenie ich nawozami wysokoazotanowymi. Z kolei kadm i ołów najczęściej kumulują z gleby. Mimo to nie należy się obawiać jedzenia radisek. Nawet jeśli zawierają wymienione szkodliwe substancje, to ich ilość będzie na tyle mała, że organizm bez problemu sobie z nimi poradzi.
Warto wybierać radiski z upraw ekologicznych (zmniejszy to prawdopodobieństwo wystąpienia w nich niebezpiecznych substancji) oraz wybierać te, które mają idealnie zielone liście. Żółte liście sygnalizują nam wysoką zawartość azotanów.

Dlaczego mają różne kolory?

Różne odmiany radisek posiadają różne kolory: czerwoną, żółtą, białą a nawet czarną jednak wszystkie posiadają podobne właściwości oraz wpływ na nasz organizm.  

Jak jeść radiski? 

Jeść można nie tylko korzeń radiski ale także jej liście i kiełki! Można je jeść na surowo, piec a nawet kisić!
Poniżej 3 pomysły na wykorzystanie tych 3 części radiski.

Korzeń, kiełki i liście radiski. Agnieszka Bąk. radiska.dietetyk.pl





PESTO Z LIŚCI RADISKI

Przygotowanie
Liście rzodkiewki dokładnie opłucz, osusz i wrzuć do pojemnika blendera.
2 ząbki czosnku obierz, pokrój na mniejsze kawałki i dodaj do liści rzodkiewki. Dorzuć 4 łyżki podprażonych ziaren słonecznika i 3 łyżki startego parmezanu.
Dodaj 100 ml oliwy z oliwek, sól oraz pieprz. Wszystkie składniki zmiksuj, aż do uzyskania gładkiej konsystencji.
Jeśli pesto jest za gęste dodaj więcej oliwy i ponownie zmiksuj.



PASTA Z ŁOSOSIA Z KIEŁKAMI

Przygotowanie
Opakowanie łososia wędzonego wymieszaj z jogurtem greckim lub serkiem twarożkowym kanapkowym. Dodaj nasiona słonecznika, posiekanego ogórka kiszonego i garść kiełków rzodkiewki. Wymieszaj, pastę podawaj na pieczywie.



PROSTA SURÓWKA Z RADISEK

Przygotowanie

Pęczek rzodkiewki umyć, osuszyć, odciąć nać. Główki zetrzeć na tarce o dużych oczkach, delikatnie posolić. Dodać ok. 3 łyżek posiekanego koperku i 3 łyżki jogurtu naturalnego. Dokładnie wymieszać. Najlepiej smakuje schłodzona.